Tips en Trics voor Google Adwords

Hieronder geven we je in het kort een aantal tips en trics over Google Adwords uitbesteden, wat is het en hoe werkt het?

Hoe en wat?

Google is de grootste partij om zaken mee te doen als het gaat om advertenties op het internet, hun marktaandeel wordt geschat op 85%.  Steeds meer advertenties verschuiven van de geprinte media, naar de online media op het web.  Om nu te bewerkstelligen dat meer en meer bezoekers jouw website vinden, en ze zoveel mogelijk diensten of goederen bij je af te laten afnemen is een goede advertentiecampagne essentieel.  De beste en meest prettige manier om dat te bereiken is om met Google AdWords in zee te gaan. Via hen kun je op een hele eenvoudige wijze online adverteren zonder daarbij een duur reclamebureau in te schakelen, je eerste besparing is een feit.

De eerste stappen

Het daadwerkelijk starten met Google AdWords kan heel even onwennig zijn en je het gevoel geven dat je niet weet wat je moet doen.  Je begint met informatie in te vullen die nodig is om je registeren als gebruiker, de volgende stap daarna is meteen al een advertentie maken.  Je hoeft hiervan niet in paniek te raken, de structuur is dusdanig opgezet dat je het haast niet fout kunt doen, ten overvloede wil dit niet zeggen dat je onzorgvuldig te werk moet gaan.  Het is derhalve aan te raden voordat je aan de procedure begint, de door jouw beoogde advertentie klaar te hebben liggen.  Stapsgewijs ga je zeven punten doorlopen om terecht te komen in je AdWords account waar je meteen met je advertentie aan de slag kunt.

Laat Google Adwords het werk voor je doen!

Het is voor jou als nieuwkomer in de Adwords wereld een rustig idee dat Google je veel werk uit handen neemt door een aantal sjablonen aan te bieden waar je een keuze uit kunt maken.  Mijn advies zou zijn dat je eenvoudig begint, hou het simpel, en laat Google het werk voor je doen.

Hoe werkt het?

In feite zorgt Google Adwords ervoor dat jouw advertenties bij de potentiele kopers op het scherm komen, dat gebeurt door cookies van gebruikers te volgen in combinatie met door de gebruiker in gevoerde zoekopdrachten.  Op deze manier wordt altijd de juiste advertentie bij de gezochte zoekterm getoond.  De door jou gemaakte of bedachte advertentie kun je door de verschillende instellingen heel doelgericht aanbieden.

Wat kost het, en hoe wordt dat berekend?

Voor een startende ondernemer met een beperkt reclame budget is Adwords ideaal.  Het bedrag dat jij moet betalen wordt bepaald door het aantal kliks op jouw advertentie en het aantal malen dat jouw advertentie getoond wordt.  Al deze gegevens krijg jij na de overeengekomen periode te zien, en kun je controleren en gebruiken om je volgende campagne nog effectiever in te zetten.  Heel veel succes met je eerste advertentie op Google Adwords.

Bron: ROIpartners.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *