Social Media onder bedrijven

Anno 2015 gebruikt 63 procent van de bedrijven social media. Het ene bedrijf heeft maar één social media in gebruik en het andere bedrijf gebruikt ze allemaal. In 2012 was dit percentage nog maar 41 procent. Dit betekent dat het gebruik van social media fors is toegenomen de laatste paar jaar en dit percentage groeit nog steeds. Vooral bedrijven in de informatie- en communicatiebranche en toeristische sector maken veel gebruik van de social media.

Sociale Netwerken zijn het populairst. In 2015 gebruikte 61 procent van de bedrijven een netwerk zoals Facebook of LinkedIn. Slecht een klein deel van de bedrijven gebruikt Wikipedia-achtige manieren om kennis te delen, namelijk 6 procent.

Tien redenen voor bedrijven om social media te gebruiken:

– Vergroten naamsbekendheid
– Online reputatiemanagement
– Stilstand is achteruitgang
– Beïnvloeding koopgedrag
– Word als expert gezien
– Genereer website traffic
– Invloed op zoekmachine rankings
– Niche marketing
– Werving nieuw talent
– Input productontwikkeling

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *