SEO is een afkorting welke staat voor de Engelstalige afkorting Search Engine Optimization. In Nederland spreken we ook wel van zoekmachine optimalisatie. Met zoekmachine optimalisatie zorgen we ervoor dat een website goed in zoekmachines (met name Google) gevonden worden. SEO kan je zien als onderdeel van marketing als groter geheel. Het is één van de […]
Stickers als marketingmiddel
Je bent bezig met de promotie van je bedrijf of product. Heb je ook aan stickers gedacht? Stickers kunnen een effectief marketingmiddel zijn. Vergeleken met bijvoorbeeld een advertentie zijn stickers relatief goedkoop. Bovendien kan het bereik erg groot zijn. Sticker als cadeautje Plak bijvoorbeeld een sticker op je auto en overal waar je komt, word […]
Webshops
Tegenwoordig zijn het aantal webshops niet meer bij te houden. Dit is ook niet gek, want de omzet van webshops is de afgelopen jaren heel erg gestegen. Toch houden ongeveer de helft van de webshops er al binnen een jaar mee op. Er komt veel kijken bij een webshop, hier zitten dingen tussen waar ondernemers […]
Terugbetaling bij online winkelen
Webwinkels betalen klanten bij retourzendingen te laat, onvolledig of soms helemaal niets terug. Naar schatting worden consumenten hierdoor voor 12 miljoen per jaar gedupeerd. Dat blijkt uit een onderzoek van de Consumentenbond. Om dit uit te zoeken werden er 675 artikelen gekocht bij ruim tweehonderd populaire webshops. Bij iedere webshop werden er door de Consumentenbond […]
Social Media onder bedrijven
Anno 2015 gebruikt 63 procent van de bedrijven social media. Het ene bedrijf heeft maar één social media in gebruik en het andere bedrijf gebruikt ze allemaal. In 2012 was dit percentage nog maar 41 procent. Dit betekent dat het gebruik van social media fors is toegenomen de laatste paar jaar en dit percentage groeit nog […]