Bij een eigen onderneming hoort natuurlijk ook ween website. Een website is tenslotte ook een visitekaartje van je bedrijf. Hier staat veel informatie over jezelf, producten die je verkoopt of een dienst die je aanbiedt. Alleen een website online zetten is van zichzelf ook een onderneming. Een website laten maken dus door een bedrijf die daar in gespecialiseerd is kan een uitkomst zijn. Natuurlijk kost dit meer geld dan wanneer je dit zelf doet, maar tijd kost ook geld. Hieronder lees je een aantal punten waar je op moet letten wanneer je een website wilt laten maken.
Wat voor website wil je laten maken?
Een website laten maken door een bedrijf dat hierin gespecialiseerd is kan je een hoop tijd en daarmee uiteindelijk ook geld besparen. Het is natuurlijk wel belangrijk om te weten wat voor website je graag wilt hebben voor je onderneming. Verkoop je producten? Dan is het natuurlijk super handig om die producten ook online te verkopen. In dat geval kun je er dus voor kiezen om een webshop te laten maken, waarbij jij jouw producten kunt presenteren en natuurlijk verkopen. Je kunt natuurlijk ook een webshop hebben, wanneer je een dienst levert en mensen die online kunnen betalen.
Twee belangrijke vragen die jezelf kunt stellen zijn:
– Wat is het doel van een bepaalde pagina op de website? – Wat wil ik dat de bezoeker nu doet of gaat doen?
Heb je huisstijl goed en duidelijk voor ogen
Je wilt natuurlijk wel dat mensen je herkennen. Een vaste huisstijl die opvalt en kenmerkend is bij jouw bedrijf is daarom van belang. Dit is ook van belang als je een website wilt laten maken door een externe partij. Bij een huisstijl moet je dus denken aan een goed duidelijk logo, kleuren van jouw bedrijf, bekijk ook naar de lettertype opties. Want wat maakt een website nu goed? Dat zijn onder andere die belangrijke onderdelen van de huisstijl, maar er is meer. Het is belangrijk dat je website ook rust uitstraalt en een bezoeker niet continu wordt afgeleid van alles dat te zien is op de website.
Meer dan alleen een website
Een goede uitziende en werkende website is het begin om te gaan groeien met je bedrijf. Alleen er is meer. Denk ook aan de marketing. Ook die ‘’moet’’ je toepassen op je website. Je wilt natuurlijk ook goed gevonden worden op Google. Daarbij speelt bijvoorbeeld SEO een belangrijke rol, maar ook SEA is een goede optie om extra op te vallen. Als je een website hebt wil je natuurlijk ook bezoekers hebben, want je wilt wat verkopen. Focus je dus niet alleen op het uiterlijk van de website, maar kijk ook naar de marketing gerelateerde aspecten. Hierdoor is de kans veel groter dat jouw website een succes gaat worden.