Drukwerk is een technologie die sinds de jaren negentig wordt gebruikt en waar we nu nog steeds profijt aan hebben in de marketing. Er zullen mensen zeggen dat het verleden tijd is, maar uit onderzoek van het bedrijf Pimprint.nl blijkt dat de meest effectieve promotie behaald wordt, zodra je offline en online promotie met elkaar combineert. Bijvoorbeeld voor een feestevenement, waarin je bezig bent geweest op Instagram, Facebook, Twitter, etc. Is het ook handig om gebruik te maken van posters, flyers en van andere soorten drukwerk. Dus voor elk bedrijf kan dit een prima kanaal zijn om reclame te maken. Duur hoeft het niet altijd te zijn, er zijn talloze manieren om op een goedkopere manier drukwerk te laten maken.
Drukwerk heb je in alle soorten:
– Kaarten & Fotoproducten (kerstkaarten, fotoagenda, fotokalenders)
– Boeken & Magazines (eigen tijdschriften, magazines gelijmd, rapporten/scripties)
– Huisstijl & Zakelijk (visitekaartjes, briefpapier, enveloppen)
– Reclame & Marketing (flyers, folders, kranten)
– Groot formaat & Evenement (billboard, banners, posters)
– Horeca (menukaarten, placemats, menufolders)
– Promotie artikelen (T-shirts, balpennen, petjes)
Een drukwerk ontwikkelen is niet zo maar een simpel karweitje. Het vergt tijd, wat wil je hiermee bereiken? Wat is de boodschap die je wilt overbrengen?. Je wilt natuurlijk aandacht en interesse opwekken, door een verrassend en opvallend drukwerk te ontwerpen, maar hoe doe je dat? Daarbij is het misschien handig om een professional in te schakelen. Hij kan je helpen met diverse ontwerptechnieken.