Linkbuilding: zelf doen of uitbesteden?

In dit digitale tijdperk is internet marketing of online marketing een zeer belangrijk aspect geworden dat je moet overwinnen om de strakke zakelijke concurrentie te winnen. Als het gaat om online marketing zijn er verschillende vormen die je kunt gebruiken, van linkbuilding tot Search Engine Advertising (SEA) en zelfs social media marketing. Een van de meest populaire en al langer bestaat dan andere vormen is linkbuilding. Het gebruik van linkbuilding als je online marketing techniek is echter niet eenvoudig, omdat het, in tegenstelling tot SEA of andere betaalde online advertenties, tijd kost voordat linkbuilding effect heeft. Wanneer je een professioneel online marketing bureau Amsterdam inhuurt, zul je nog moeten wachten tot de online marketingstrategie effect heeft. Linkbuilding is ook een fundamenteel onderdeel van elke SEO-strategie. Je moet links bouwen om goed te scoren in zoekmachines. Er zijn echter twee manieren om links te bouwen: uitbesteden van linkbuilding of het zelf doen. Hieronder volgt de uitleg over de twee manieren om linkbuilding online marketing toe te passen.

Het uitbesteden
Het voordeel van het uitbesteden van linkbuilding is dat je het proces meer hands-off kunt benaderen. Je kunt beslissen of je je wilt concentreren op organische resultaten of betaalde advertenties wilt gebruiken, en je kunt je ingehuurde team al het werk voor je laten doen. Dit is echter misschien niet voor iedereen de beste optie omdat het veel vertrouwen en een goede relatie met je webontwikkelaar vereist. Als er iets misgaat, is het aan hen om het op te lossen. Wanneer je de klus echter aan de expert overlaat, kun je een snel en fatsoenlijk resultaat verwachten, vooral als je al veel geld betaalt om ze in te huren. Als je het budget hebt en haast hebt om de gewenste resultaten te behalen, dan is het uitbesteden van de linkbuilding-klus aan een online marketingbureau de beste keuze. Daarnaast geven ze meestal garanties voor de resultaten, dus je hoeft je geen zorgen te maken dat je niets krijgt nadat je voor hun diensten hebt betaald.

Zelf doen
Als je de tijd en het geduld hebt en bereid bent om er de nodige tijd in te steken, dan zou je zelf aan linkbuilding kunnen doen. Het is veel beter dan een derde partij te vertrouwen, omdat je je voortgang gemakkelijker kunt volgen. Als er iets misgaat, weet je hoe je het zelf kunt oplossen, mocht dat niet nodig zijn. Het zal echter om een aantal redenen echt veel langer duren dan het uitbesteden aan een professioneel online marketing bureau. Ten eerste moet je zoveel leren over het helemaal opnieuw bouwen van links, omdat je er waarschijnlijk nog niet veel van weet. Dit proces alleen al kan je tijd, moeite en geld kosten. Ten tweede moet je de websites of blogs bouwen om de backlinks naar je website te plaatsen. Dit kan een heel lang proces zijn, omdat het tijd kost voordat elk van de websites groeit en wordt herkend door zoekmachines zoals de Google-zoekmachine. Natuurlijk kun je websites van anderen gebruiken (die meestal ook van online marketingbureaus zijn), maar het kost je veel geld.

Welke is beter?
Of je ervoor kiest om linkbuilding uit te besteden of zelf te doen, hangt af van je behoeften. Als je de resultaten van de linkbuilding online marketing wilt zien en een doel hebt binnen een bepaalde periode (evenals het benodigde budget), dan is uitbesteden het beste voor jou. Als je echter geen deadline voor je project hebt en meer wilt weten over de online marketingstrategie zonder significante resultaten te verwachten, doe het dan gerust zelf.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *