Het schrijven van goede content is ontzettend belangrijk voor je vindbaarheid in Google. Het is dan ook een taak die veel mensen enorm onderschatten, zeker als ze denken het zelf wel even te doen. Een copywriter inschakelen, kan ervoor zorgen dat je website met content creatie veel beter vindbaar wordt, waardoor je meer bezoekers trekt. Het schrijven dan een goede tekst is namelijk moeilijker dan je denkt, zeker als je deze SEO-geoptimaliseerd wilt hebben. In dit artikel gaan we in op hoe copywriting je kan helpen meer klanten te trekken. Lees de tips door en doe er je voordeel mee!
Zet in op de juiste zoektermen
Weet jij eigenlijk op welke termen mensen in Google zoeken als ze jouw product of dienst bedoelen? Deze termen wijken vaak af van wat ondernemers in eerste instantie denken. Daarom is het slim om een copywriter een zoekwoordenonderzoek uit te laten voeren. In dit onderzoek worden alle relevante zoektermen onderzocht op zoekvolume en concurrentie. Bovendien kun je zelfs checken of er bij een bepaalde zoekopdracht doorgaans informatieve content of juist een sales pagina wordt getoond. Daar kun je slim op inspelen met het inrichten van je website. Door de juiste zoektermen op de juiste pagina’s te verwerken zul je hoger ranken, en precies de bezoeker trekken die geïnteresseerd is in wat jij te bieden hebt.
Maak van deze bezoeker een klant
Als je de bezoeker eenmaal naar je website hebt getrokken is het natuurlijk zaak dat je deze converteert in een klant (of lead, net wat je wenst). En ook dan is het slim om bij het marketingbureau van bovenstaande link aan te kloppen. Een goed verkopende tekst schrijven is namelijk een kunst, zeker als je iemand wilt converteren die pas voor de eerste keer op jouw website komt. Je moet de klant inspireren, informeren en aansporen tot actie, en dat allemaal in dezelfde tekst. Een goede copywriter kan een tekst schrijven die zowel goed vindbaar is in Google als interessant is om te lezen. Copywriting is dus niet alleen bedoeld om je ranking positief te beïnvloeden, maar als die bezoeker eenmaal op je website is kun je er met sterke teksten tevens een klant van maken.
Zorg voor een interne linkstructuur
Je hebt die bezoeker op je website, maar hij kan nergens doorklikken naar andere, wellicht ook interessante pagina’s. Grote kans dat hij vervolgens afhaakt. Copywriters zijn er echter goed in om op strategische plekken interne links toe te voegen naar relevante pagina’s. Zo houd je deze bezoeker langer op je website, en maak je het diegene bovendien makkelijk om te vinden wat hij zoekt. En dat is niet alleen goed voor je verkopen, maar ook voor je ranking in Google! Niets dan voordelen dus, het inschakelen van een copywriter.