Promotiemateriaal

Elk bedrijf profileert zich op een andere manier naar buiten. Daar bij gebruiken ze diverse promotiematerialen voor met als doel de boodschap zo goed mogelijk over te brengen.  Als bedrijf wil je je op een unieke wijze onderscheiden van de rest. Het is dus belangrijk om te bepalen welke promotiematerialen je gaat gebruiken en wat je wilt uitstralen. Promotiematerialen kan je in twee manieren inzetten: Offline en online. Wanneer je offline bezig bent dan maak je vooral gebruik van drukwerk (zie drukwerk voor de mogelijkheden).

Online promotiematerialen:

– Social media: (Instagram, Facebook, Twitter en Linkedin)

– Mail

– Google

– Remarketing

– Youtube

– Website

Je hebt ontelbare promotie mogelijkheden, maar met als doel uw omzet positief te beïnvloeden. Het is dus de kunst om te bepalen wat je gaat gebruiken en hoe je die gaat inzetten. De voordelen van online instrumenten is dat je makkelijker en specefieker de doelgroep kan bereiken, het kan je geld besparen en door online te promoten kan jij je doelgroep persoonlijker benaderen. Uit onderzoek van het bedrijf Pimprint.nl blijkt dat de meest effectieve promotie behaald wordt zodra je offline en online promotie met elkaar combineert. Een uitdaging, maar zeker leuk om er mee bezig te zijn.