e-commerce-1670514_1920-1

Webshops

Tegenwoordig zijn het aantal webshops niet meer bij te houden. Dit is ook niet gek, want de omzet van webshops is de afgelopen jaren heel erg gestegen. Toch houden ongeveer de helft van de webshops er al binnen een jaar mee op. Er komt veel kijken bij een webshop, hier zitten dingen tussen waar ondernemers (nog) niks van af weten. Het beste voorbeeld is SEO, als webshop is het namelijk heel belangrijk dat je hoog in de Google zoek resultaten komt, maar veel ondernemers weten niet dat je hier zelf een hele grote invloed op kan hebben.

Reviews kunnen ook erg belangrijk zijn op webshops. Je kunt dan wel goede producten leveren maar zolang de klant slechte reviews schrijft, zal er waarschijnlijk een stuk minder verkocht worden. Vraag daarom positieve klanten altijd even een review te schrijven en een beoordeling te geven. Dit kan gaan over het product, levering, verpakking en ga zo maar door.

Wat natuurlijk voor zich spreekt, maar af en toe toch nog net wat beter kan, is professionaliteit. De webshop zelf moet er professioneel uitzien als je wilt dat mensen daadwerkelijk iets kopen. Zodra de webshop er niet professioneel uit ziet zullen mensen het al snel niet vertrouwen en stappen ze over naar de concurrenten. Ook de mail moet je niet verwaarlozen en professioneel beantwoorden. Blijf altijd beleefd en vriendelijk, ook al doet de klant dit niet.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *