seeeoo

SEO tekstschrijver voor website

Teksten die Google en bezoekers plezieren Vandaag de dag is het uitermate belangrijk om goed vindbaar te zijn op het internet. Het fundament daarvan is überhaupt het hebben van een website. Maar een gelikte website die snel laadt en veilig is, is nog niet genoeg. Zoals het gezegde gaat don’tjudge a bookbyits cover. Zowel bezoekers als Google besteden veel aandacht aan de inhoud. Dus dat wat er geschreven staat. Moderne SEO richtlijnen Schrijven voor zoekmachines door de jaren, decennia heen is nogal geëvolueerd. Waar het vroeger nog opportuun was om maar zoveel mogelijk een bepaald steekwoord te laten vallen in de tekst, liggen die tijden nu wel ver achter ons. Het te frequent noemen van een bepaald keyword zal nu alleen averechts werken. Google is nu zo intelligent dat zij synoniemen perfect begrijpt. Dus je hoeft niet constant dezelfde term te noemen tot ergernis van je lezers. Ook begrijp Google de context vrijwel perfect. Heb je het constant over Java, in combinatie met smaak, cafeïne dan weet Google dat het over de koffie gaat. Heb je het meer over eiland, Indonesische cultuur, dan weet Google dat je het over het eiland in Indonesië hebt. SEO-bewuste tekstschrijvers vandaag de dag, zoals bijv. SwaansCommunicatie houden met dit soort zaken rekening. Tekst nog steeds cruciaal Maak niet de fout om zoekmachine Google te overschatten. De zoekmachine is nog steeds niet slim genoeg om bijvoorbeeld video te begrijpen of afbeeldingen. De AI is zover nog niet. Wat moet je dan wel doen in ieder geval? Nou zorg dat er bij video en ook afbeelding altijd een onderschrift vergezelt gaat en vul elementen zoals een alt tag en de bestandsnaam voor het uploaden zorgvuldig in. Heb je hier allemaal geen zin in? Besteed dit soort werk dan uit aan een meedenken tekstbureau zoals SwaansCommunicatie.nl. Dan kun jij je richten op waar je goed in bent video en foto creatie en zal het tekstbureau de voor zoekmachine obligatoire teksten verzorgen. Uiteraard moeten teksten in perfect Nederlands zijn. Niet omdat Google een grammatica muggenzifter is, maar omdat het onprofessioneel overkomt op bezoekers als de tekst niet klopt qua Nederlandse spelling en dit kan ervoor zorgen dat potentiële klanten afhaken. Google zal dit wel zien, de zogenaamde gebruikerssignalen en op deze manier heeft het hebben van een perfecte spelling alsnog indirect een impact op zoekmachine posities. Indien je niet zeker bent omtrent je eigen Nederlandse spelling laat iemand anders de tekst nog eens nalezen in je organisatie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *